“Arta meditatiei”

Legătură Publicat pe Actualizat pe

Mattieu Ricard si cum putem medita in mod corect pentru a atinge fericirea, iata cateva secrete pe care calugarul budist le-a dezvaluit in cartea “Arta meditatiei” 

 

  1. O minte sanatoasa ar trebui sa se comporte precum o oglinda – chipurile se pot reflecta intr-un pahar, insa niciunul din ele nu se lipeste de pahar. Foloseste aceeasi tehnica cu gandurile – lasa-le sa treaca prin mintea ta, insa nu zabovi asupra lor.
  2. Este imposibil sa opresti gandurile din a veni insa concentrarea pe un anumit anumit sunet sau pe respiratie, inspirand si expirand, calmeaza mintea, conferindu-ti claritate. Controlarea mintii nu este despre a-ti reduce libertatea, este despre a nu fi un sclav al gandurilor tale. Gandeste-te ca iti dirijezi mintea astfel cum ai proceda cu o barca. O conduci in directia in care trebuie in loc sa o lasi sa pluteasca in deriva.
  3. Acorda atentie senzatiilor respiratiei tale si concentreaza-te asupra ritmului de inspiratie si expiratie. Daca observi ca mintea ta hoinareste, adu-o pur si simplu inapoi concentrandu-te pe respiratia ta. Acest lucru este cunoscut drept stare de atentie sustinuta. Poti sa o aplici si altor senzatii pentru a te aduce in “acum” (prezent) in loc sa revii asupra trecutului sau viitorului. Ai putea in schimb sa te concentrezi asupra caldurii, frigului sau asupra sunetelor pe care le auzi.
  4. Odata ce ai obtinut o oarecare pricepere in a face asta o poti folosi pentru a cultiva calitati precum bunatatea sau gestionarea emotiilor perturbatoare. Mattieu Ricard este de parere ca toata lumea a simtit dragostea, insa de obicei dureaza in jur de 15 secunde. Tu o poti mentine si poti hrani acest sentiment viu concentrandu-te asupra lui in meditatie. Daca simti ca devine vag, il poti revitaliza in mod constient.
  5. Meditatia este precum cantatul la pian. Practicarea ei timp de 20 de minute are un impact mult mai mare in timp decat practicarea ei pret de cateva secunde. Practica constanta este la fel de necesara precum udatul unei plante.
  6. Ulterior, poti sa folosesti meditatia pentru a te distanta de emotiile negative. “Iti poti privi experienta precum un foc care arde. Daca esti constient de manie, nu esti manios, ci esti constient. Constientizarea anxietatii nu inseamna a fi anxios, ci a fi constient. Fiind constient de aceste emotii, nu mai adaugi combustibil peste focul lor si ele se vor stinge”, spune Mattieu Ricard.
  7. Intr-o luna, practicand meditatia in mod regulat, vei vedea beneficiile in ceea ce priveste nivelul de stres si starea de bine generala. In plus, vor avea loc niste modificari si la nivelul creierului. Cei care spun ca nu au suficient timp ca sa mediteze ar trebui sa tina cont de beneficiile ei. “Daca iti ofera resursele necesare pentru a face fata tuturor celorlalte lucruri in urmatoarele 23 de ore si 30 de minute, atunci pare o modalitate potrivita pentru a petrece acele 20 de minute”, este de parere Richard.
Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s